Робота соціолога
Прикладні соціологи займаються маркетинговими дослідженнями в торгівельних фірмах, досліджують думку електорату на передвиборних кампаніях, прораховують ефективність проведення рекламних кампаній, складають рейтинги для ЗМІ. І називатися вони можуть відповідно маркетологами, аналітиками, політтехнологами Власне соціологами працюють одиниці - це вчені, які за допомогою опитувань населення та математичної обробки даних з'ясовують, що реально відбувається в суспільстві, розкривають причини негативних явищ і дають рекомендації з поліпшення ситуації.
Специфіка професії:
Вважається, що будні соціолога - нескінченне сидіння за комп'ютером. Але це невірно. Перш ніж почати дослідження, соціолог спілкується з замовником. Йому необхідно переконатися, що у них однакове розуміння завдань і цілей дослідження, щоб застрахувати себе від можливих претензій замовника. Іноді доводиться від запропонованих умов відмовлятися.
Місце роботи:
в аналітичних соціологічних центрах та консалтингових компаніях;
в державних і муніципальних органах влади;
в public relations (зв'язки з громадськістю) і рекламі;
в кадрових службах;
в маркетингових відділах підприємств;
у ЗМІ та видавничому бізнесі.
Вміння і навички:
Для професії соціолога дуже важливі старанність і терпіння, але не менш важливо вміти аналізувати і брати на себе відповідальність за прийняті рішення.
Кар'єра:
Зазвичай, вже на перших курсах студенти-соціологи починають працювати інтерв'юерами. Це дуже гарний початок кар'єри, посада інтерв'юера допомагає виховати в собі такі якості, як терпіння, скрупульозність, вміння спілкуватися з людьми. Подальше зростання залежить від вибраної сфери діяльності: якщо вам до душі наукова робота є сенс вступати до аспірантури, потім захистити докторську дисертацію і т.п. Але майте на увазі, зарплати у НДІ та вузах невеликі.
Кто платит социологам?
Конкретные прикладные исследования и консультирование по управлению организациями обычно заказывают социологам коммерческие фирмы. Государство, как правило, оплачивает такие исследования, которые помогли бы ему проводить задуманные реформы. Но есть еще третий вид исследований - академические; у которых нет сиюминутного заказчика. Например, непредвзятое исследование мафии не решатся вам оплатить ни бизнес-структуры, ни государственные органы, ни тем более сама мафия. Им всем есть чего бояться: могут вскрыться и детали преступлений, и связь бизнесменов с мафиози, и неэффективность работы госструктур. Но общественности знать о таких вещах полезно. Поэтому подобные исследования обычно оплачиваются общественными или частными некоммерческими фондами. Такая работа требует от социолога определенного гражданского мужества.
Плюси і миінуси професії соціології:
Плюси професії:
Широкий фронт робіт. Хороший соціолог завжди може знайти собі роботу за смаком. Цікава робота, перші можеш зібрати, обробити інформацію і, зробивши аналітичні висновки, зрозуміти, що відбувається в суспільстві.
Мінуси професії:
При всій різноманітності сфер, де потрібні люди з соціологічною освітою, вакансій конкретно для соціологів на сайтах небагато. Це копітка робота з розрахунками, таблицями та графіками, що вимагає посидючості та граничного уваги. Не дуже високі зарплати.
Зарплата і перспективи професії соціолога:
Зазвичай вже на перших курсах студенти-соціологи починають працювати інтерв'юєрами. Це дуже хороший початок кар'єри - посада інтерв'юєра допомагає виховати в собі такі якості, як терпіння, скрупульозність, уміння спілкуватися з людьми. Подальше зростання залежить від вибраної вами сфери діяльності: якщо вам до душі наукова робота, є сенс поступати в аспірантуру, потім захистити докторську дисертацію і т.д. В компаніях, що спеціалізуються на соціологічних дослідженнях, початкові зарплати від $500, керівники проектів отримують $1000 і вище. У маркетингу і рекламі соціолог може сміливо розраховувати на заробіток від $600 до 1500, в ЗМІ середні зарплати $500-800.
Комментариев нет:
Отправить комментарий